GizemceKeşiflerTravel & Food

Ronda Yemek Notları

2 gece konakladığımız Ronda’nın planını yaparken en çok zorlandığımız konu yemek yeri bulmaktı. Yerel turist yoğunluğu fazla olduğu için yöresel yemekler bulmakta hiç zorlanmadık ancak lezzet konusunda her kapısından baktığımız yere acaba demek durumunda kaldık. Google Maps yorumlarının da genelde İspanyolca olması arayışımızın zorlaşmasında tuz biber görevi gördü. 2 kahvaltı 2 akşam yemeği yediğimiz Ronda’daki yemek notlarımın bu nedenle önemli olduğunu düşünüyorum.

Eğer bu yazıyı okuyorsanız muhtemelen Ronda ile ilgili planlar yapmaya başlamışsınız demektir, işte tam da bu noktada bu yazı size ışık tutacak. Diğer Endülüs köyleri hakkında yazmış olduğu gezi rehberlerinin içinde yemek notlarım da mevcut, yemek notları bulunan Setenil de las Bodegas ve Zahara de la Sierra yazılarıma da göz atabilirsiniz. Ayrıca Ronda için yazdığım Ronda Gezi Rehberi yazım da çok işinize yarayacaktır.

Kahvaltı için tüm Avrupa’da olduğu gibi bizim kahvaltılarımız gibi bir beklentiniz baştan olmasın. Bembeyaz ekmeklerinin üzerine yaydıkları domates sosu ve zeytinyağında öteye en fazla pişirdikleri göz yumurta ile geçiyorlar. Lezzetli mi? Bence gayet lezzetli. İspanya içinde herhangi bir yerde yediğim domatesin tadını burada çok özel tarım yapan yerlerdeki ürünlerden alabiliyoruz maalesef. Bu nedenle ekmek üzeri domates ve zeytinyağı diyerek geçmeyin, mutlaka deneyin.

İlk gün konakladığımız yerin çok yakınında bulunan yerel bir kafeyi seçtik. Mari ve Jose birlikte işleten bir çift, sıcak ve lezzetli bir alternatif olarak değerlendirebilirsiniz. Google Maps konumunu buraya bırakıyorum. Görselde görmüş olduğunuz 2 kişilik kahvaltı 10 Euro. Menü dijital olarak bulunmadığı için görselini aşağıya ekledim.

İkinci gün kahvaltımızı daha da yerel bir kafede yaptık, neredeyse hiç İngilizce bilmiyorlardı. İngilizce dinleyip İspanyolca cevap vermek de Endülüs bölgesinde denk geldiğimiz genel bir özellikti. Muhtemelen bizimkiler gibi anlıyor ama konuşamıyorlar. La Casa del Jamon‘un Google Maps konumunu buraya bırakıyorum. Görseldeki kahvaltı da 9 Euro. Baget ekmek arasındaki iberico, açık ekmek üzerindeki de domates ve salamalı bir karışımdı. İkisinin de tadı başarılıydı. Merkezden uzak kalsa da mekanın dekorasyonu da oldukça ilgi çekiciydi, garsonlarla anlaşmakta zorlansa da çok sempatiklerdi.

Gelelim akşam yemeklerine ilk akşam yemeğimizi yol üzerinde gözümüze güzel gelen bir restorana oturarak yaptık. Las Maravillas neyse ki bizi yarı yolda bırakmadı, yediğimiz her şey lezzetliydi. Menüsüne buradan, konumuna da buradan ulaşabilirsiniz.

İkinci akşam yemeğimizi Google Maps üzerinden en yüksek puanı alan alan restoranlardan birinden seçtik. La Taberna önünden genelde sıra olan bir restoran, önceden gidip isminizi yazdırmanızda fayda var. Online olarak menüsü bulunmuyor, konumunu buraya bırakıyorum. Biz keçi peyniri, ballı kuzu şiş ve ahtapot denedik. Hepsinin tadı sıra beklemeye değecek kadar iyiydi. İçecek olarak tinto de verano tercih ettik, Endülüs’ün sangriası diyebilirim bu içecek için, tadları çok benziyor.

Ronda’da tam iki defa aldığımız şekerli bademden de bahsetmeden Ronda yemek notlarımızı kapatmak haksızlık olur. Şekerli bademi ilk Hamburg Noel pazarında deneyimleyip bayılmıştım, buradaki de oldukça başarılıydı, gelmişken denemedinizi öneririm.

Gittiğimiz her yerde mutlaka market gezisi yapıyoruz. Endülüs gezimize Ronda’ya gitmeden hemen önce Malaga’ya inerek başlamıştık. Ronda’ya geçemeden enerji depolamak için kendimizi ilk bulduğumuz yemek yeri olan Burger King’e attık, fiyatları fikir olması için aşağıda paylaşıyorum. Bir de yola çıkmadan market ihtiyaçlarımızı gidermiştik. Market fiyatları da aşağıdaki şekilde. İlk sıradaki plastik poşet ücreti, ikinci sıradaki iki tane su, üçüncü sıradaki sandviç ekmeği, döndüncü sıradaki de iberico. İbericonun ne olduğunu bilmeyenleri Setenil de las Bodegas yazıma beklerim.